چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم چگونه حافظه گوشی را خالی کنیم
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1401
نویسنده : میثم جعفری

چگونه حافظه گوشی را پاک کنیم و چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟ در ادامه سعی داریم به نکات مهم مرتبط با آن اشاره کنیم. حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که هنگام ذخیره عکس یا هنگام ضبط ویدیو با پیام پر شدن حافظه مواجه شوید. در واقع یکی از اساسی ترین مشکلات کاربران به خصوص کاربران اندروید مواجه شدن با این وضعیت اضطراری است و حتی در بسیاری از مواقع شما فیلم یا عکس زیادی در موبایل خود ندارید و با خود می گویید چطور ممکن است که حافظه گوشی شما تمام می شود؟ همانطور که می دانید با پر شدن حافظه داخلی تقریبا بیشتر کار شما مختل می شود و تا زمانی که آن را خالی نکنید حساب شما را محدود می کند. البته نگران نباشید زیرا در این مقاله به طور مفصل در مورد نحوه آزادسازی حافظه گوشی صحبت می کنیم و تمامی راه های ممکن را به شما آموزش می دهیم. در ادامه این مقاله با خبر آنلاین همراه باشید

نحوه پاک کردن حافظه گوشی

دلیل پر شدن حافظه گوشی تنها ذخیره سازی فایل های موسیقی یا ویدیویی نیست و می تواند دلایل دیگری داشته باشد که در ادامه به آن می پردازیم. راه های مختلفی برای آزادسازی حافظه گوشی وجود دارد که در این قسمت به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم تا ذهن شما آماده شود و سپس هر یک از این موضوعات را به تفصیل توضیح خواهیم داد.

  • پاک کردن کش پیام رسان ها و برنامه ها
  •  اگر از مدیر فایل استفاده می کنید، پوشه دانلود را حذف کنید
  •  عکس ها و فیلم های ذخیره شده را حذف کنید
  •  بازی ها و برنامه های اضافی را حذف کنید
  •  فلش زدن یا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه
  •  استفاده از نرم افزارهای خارجی
  • انتقال فایل ها از حافظه داخلی به کامپیوتر یا ابر

با حذف حافظه پنهان برنامه ها، حافظه گوشی را پاک کنید

شاید وقتی حافظه پر می شود، توجه کاربران عمومی به سمت حذف عکس ها و فیلم هایشان برود، اما بیشتر حافظه شما توسط کش برنامه ها و بازی ها پر شده بود و به راحتی می توانید با حذف آن ها گوشی خود را خالی کنید. هرچه تعداد برنامه ها و حجم فایل های دانلود شده در برنامه های شما بیشتر باشد، حافظه بیشتری توسط گوشی شما اشغال می شود. حذف این حجم از داده ها و اطلاعات می تواند فضای زیادی را برای شما ایجاد کند. شما می توانید از طریق خود برنامه ها و در تنظیمات آن ها به حافظه کش دسترسی داشته باشید و به سادگی با کلیک روی گزینه Clear Cache متوجه شوید که دقیقا چه مقدار از گوشی شما اشغال شده است. همچنین می توانید مقاله مرتبط را برای پاک کردن کش سامسونگ مطالعه کنید. به طور کلی،  پاکسازی حافظه گوشی اندروید ممکن است در برنده های مختلف کمی متفاوت باشد، اگر اطلاعات بیشتری در مورد آنچه می خواهید می خواهید، فقط روی لینک آبی کلیک کنید.

در اکثر گوشی های اندرویدی نیز امکان حذف یکجا تمامی کش های اپلیکیشن ها وجود دارد. برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Storage را انتخاب کنید و سپس با انتخاب Clear Cached Data یا Clear Junk Files تمامی حافظه کش اپلیکیشن های موجود در گوشی شما پاک می شود.

پاک کردن حافظه داخلی اندروید با حذف پوشه دانلود

اگر دانلودر هستید و معمولا عکس ها، فیلم ها و موسیقی ها را با مرورگر خود ذخیره می کنید، تمام فایل های دانلود شده شما در پوشه ای به نام دانلود قرار دارند و اگر به اطلاعات آن نیاز ندارید، می توانید این پوشه را برای کاهش صدا حذف کنید. فضای زیادی را در گوشی خود آزاد کنید.

برای این کار کافیست فایل منیجر را باز کنید و به دنبال پوشه ای به نام Download بگردید و پس از یافتن آن را حذف کنید. البته می توانید این فرآیند را از طریق تنظیمات گوشی و قسمت Storage نیز انجام دهید.

عکس ها و ویدیوهای ذخیره شده را حذف کنید

شاید اولین چیزی که برای آزادسازی حافظه به ذهنتان می رسد استفاده از این روش باشد. همه ما با گوشی خود عکس و فیلم زیادی می گیریم که به دلیل کیفیت بالای دوربین گوشی های امروزی فضای زیادی را اشغال می کند و در یک چشم به هم زدن حافظه گوشی شما پر می شود. البته فیلم ها و عکس های ارسال شده در واتس اپ و پیام رسان ها معمولا به محض دانلود ذخیره می شوند، مگر اینکه قابلیت دانلود خودکار را در تنظیمات پیام رسان ها غیرفعال کرده باشید. در هر صورت، می توانید با حذف فیلم ها و عکس های اضافی، حافظه زیادی را نیز از گوشی خود بازیابی کنید.

پاک کردن حافظه تلفن با حذف بازی ها و برنامه های اضافی

برای همه کاربران پیش آمده که روی گوشی خود بازی ها و برنامه هایی نصب کرده اند که دیگر تمایلی به استفاده از آنها ندارند و حتی وجود چنین برنامه ای را فراموش کرده اند. شاید تا به حال توجه نکرده باشید اما این بازی و اپلیکیشن های اضافی حجم زیادی از حافظه را اشغال می کنند و بسیاری از آنها به روز رسانی خودکار دارند و علاوه بر حافظه داخلی، اینترنت و باتری دستگاه شما را نیز درگیر می کنند. برای پاک کردن حافظه گوشی سامسونگ یا به طور کلی دستگاه های اندرویدی، می توانید چنین بازی ها یا برنامه هایی را حذف کنید.

فلش زدن یا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

اگر فقط می خواهید حافظه گوشی سامسونگ یا دستگاه اندرویدی خود را پاک کنید، این روش را توصیه نمی کنیم زیرا تمام اطلاعات شما را پاک می کند. البته مزایای خاص خود را نیز دارد و می تواند سرعت گوشی شما را تا حد زیادی افزایش دهد و تمامی اپلیکیشن های اضافی را حذف کند.

استفاده از نرم افزار خارجی برای خالی کردن حافظه گوشی

استفاده از برنامه های آزادسازی حافظه گوشی که در گوگل پلی نیز موجود است، راه حل بعدی شما برای پاکسازی حافظه داخلی گوشی است. البته به صورت پیش فرض در اکثر گوشی های اندرویدی چنین اپلیکیشنی وجود دارد که بهتر است از آن استفاده کنید.

انتقال فایل ها از حافظه داخلی به کامپیوتر یا ابر

اگر گوشی شما دارای حافظه جانبی (کارت حافظه) است، می توانید اطلاعات خود را به آن انتقال دهید یا راه بهتر این است که تمام عکس ها و فیلم های اضافی خود را به رایانه یا فضای ابری منتقل کرده و از گوشی خود حذف کنید.

نتیجه

اگر هنوز معامله دارید و با خود می گویید چگونه حافظه گوشی را آزاد کنیم بهتر است؟ باید بگوییم که در واقع با توجه به برنامه ها و داده های شما، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام روش برای شما بهتر است، اما معمولاً پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها و حذف بازی ها یا عکس ها و فیلم های اضافی محبوب ترین و بیشترین کاربران است. از این طریق استفاده کنید حافظه گوشی خود را خالی می کنند.

 

منبع: fossbytes



|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.